Snöfall


Okej, finns det någon därute som håller med mig när jag säger att jag är glad över att det snöar? Nu kommer säkert inte snön som faller nu utanför mitt fönster bli något tjockt täcke som lägger sig över marken för att stanna fram tills slutet av februari. Men ändå, snöfall har en viss mysfaktor, det kan man bara inte förneka. Nu skulle jag vilja sätta mig på cafè Landkrabban med någon annan som har distansdag och plugga tillsammans med tända ljus på bordet. Sedan kan man belöna sig med en kopp choklad och ett bakverk som egentligen innehåller på tok för mycket kalorier. Dock blir det inte så idag, då jag inte har någon att plugga med och dessutom har jag inga pengar för tillfället. Så det får bli till att plugga i Norrtälje bibliotekt istället (där det för tillfället är någon jävla dagisgrupp som ska låna böcker som inte riktigt verkar fattat grejen med tystnaden som ska råda i ett bibliotek!). Belöningen för mitt pluggande blir sedan en lunch i Rodens matsal...
Nej nu ska jag återgå till pluggandet och försöka förtränga dagisbarnen med hjälp av kent i lurarna. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0