Swiss





Jag satt och kollade igenom bilder ifrån Schweiz och insåg en sak. Étt avgörande moment hurvida jag får ett bra intryck av ett land är maten. Den är extremt viktig. I Bulgarigen t.ex. var maten fruktansvärd, landet hade bara försökt anpassa sig efter turisterna och försökte kopiera smaker från andra länder vilket resulterade i att maten smakade skit, helt enkelt. Till Bulgarien vill jag aldrig åka igen. I Grekland och Schweiz däremot var maten underbar, och väldigt egen. Båda länderna hade sin "nisch" på maten som serverades. Självklart är det inte maten i ett land som avgör helt vad man tycker om det, men det är en viktig del iallafall. Detta kan bero på att jag älskar mat.
Men å andra sidan, vem gör inte det?

Kommentarer
Postat av: Alvinlouise

Very interesting and informative site! I am looking for information on the history of textile and resilient floor coverings. If anybody can help, please let me know. Thanks!

2011-07-18 @ 10:14:11
URL: http://alvinlouise.blogmakale.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0