Hjärtat i halsgropen


Satt ensam hemma uppe vid datorn och läste bloggar och lyssnade på musik när jag hörde någon komma in i huset. Jag ropade hallå utan att få något svar och hörde hur någon började springa uppför trappan. Paniken grep tag i mig omedelbart och jag bannade mig själv för att inte ha låst dörren och förberedde mig sedan för att bli mördad sjutton år gammal av någon sexgalen psykopat. Döm av min förvåning när inkräktaren som visualiserades framför mig var Julia (som åkt till skolan bara en timme tidigare). Dock ersattes lättnaden fort av vrede och hade det inte varit för att hon köpt med sig en crossiant till mig hade hon fått betala dyrt. Tydligen hade den lilla skitungen inga lektioner idag och hon hade fått skjuts hem av Malin. Så mycket för den lugna dagen jag hade framför mig...
Idag är förkyldningen av någon konstig anledning värre och jag har nu även tappat matlusten (och det ska krävas mycket för att jag ska tappa matlusten). Dock ska jag nog få ner crossianten utan större problem (vissa saker går alltid ner..). Men imorgon tänker jag iallafall åka till skolan oavsett hur jag känner mig. Klarar inte av att ligga hemma längre. Nu ska jag få i mig den där crossianten och sedan sätta på en bra film. Hoppas alla andra mår bättre än vad jag gör.
Ida

Kommentarer
Postat av: ebba

haha, tur att du inte stog redo med ett basebollträ i handen !

Tror att vi mår likadant, men ska också försöka piggna till tills imorn, hoppas vi syns då! <3

2009-11-30 @ 12:03:29
URL: http://ebbalaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0